testimonials

Deel jouw ervaring op mijn website

mindfulness ervaring

Gedeeld door Tanja

*echte aanrader, heeft me stuk veranderd door meer rust in mijn leven in te bouwen en te leren genieten van het nu
*leert je rust vinden in ons jachtige leven, oa door ademruimtes dagelijks in te bouwen en het leven op een andere manier te bekijken
*biedt nuttige technieken om te leren stoppen met continu te piekeren
*geeft je inzicht in verschil tussen gedachten, emoties en sensaties, waardoor je afstand kan nemen van moeilijke ervaringe/situaties en er anders/beter op kunt reageren
*heeft me geholpen om mijn gedachten te leren onderscheiden van emoties, je beseft en staaat stil dat je in onze huidige maatschappij continue op automatische piloot leeft. Je oefent om een aantal kleine, dagelijkse activiteiten opnieuw bewust te beleven, waardoor je meer leert leven in het nu.
*er worden vele wijze woorden en tips aangereikt die je effectief kunt toepassen in je dagelijkse leven
*focus cursus ligt op meditatie en leren om in moeilijke momenten steeds terug te keren naar je diepste zelf, naar je ademhaling
*je moet je wel kunnen engageren gedurende 8 weken om elke dag min 40min tijd vrij te maken (eventueel er vroeger voor opstaan) om te oefenen wa je geleerd hebt (vnl meditatieoefeningen)

Verleden - Heden - Toekomst

Gedeeld door Riet Indigne

Het is waar dat we deels bepaald worden door ons genetisch materiaal. Maar ook de cultuur, de omgeving waarin we zijn opgegroeid bepalen mede wie we vandaag zijn.
En dan heb ik het nog niet over de impact van onze ouders, broers en zussen, leraars, vrienden,…
Allemaal hebben ze bijgedragen, in meerdere of mindere mate, in wie we vandaag zijn.
Indien je jezelf vereenzelvigt met dat verleden, met alles wat je ooit hebt meegemaakt of gezien of geleerd, dan wordt je toekomst enkel een verderzetting van dat verleden.

Je kan de regie van je leven zelf in handen nemen.
Een regisseur coördineert en stuurt bij in de scène die zich afspeelt in het moment. Eens die scène opgenomen is regisseert hij de volgende scène .
Hij blijft niet hangen in vorige films. Hij neemt er slechts uit mee wat er kan geleerd worden om bij te dragen in de verbetering van de kwaliteit.

Assertiviteit / je grens trekken

Gedeeld door Riet Indigne

De grens trekken, hoe doe je dat?
Enkel door je bewust te worden van je eigen grenzen kan je die aan anderen communiceren.
Jouw grens maakt aan de andere duidelijk tot waar die mag gaan en tot waar je zelf kunt of wilt gaan. Het is van belang om hier je eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Niet jouw omgeving, maar jijzelf draagt die eindverantwoordelijkheid.
Indien jouw grens niet gerespecteerd wordt, dan is dit, in de meeste gevallen, te wijten aan onduidelijke communicatie. Zowel verbaal als non-verbaal.

Onthoud dat als er over jouw grens gegaan wordt, 9 op de 10 personen daar geen besef van heeft.
Hoe minder jij je grens aangeeft, hoe minder je omgeving weet tot waar ze mogen gaan.
Die grensbepaling is zo individueel, dat je niet mag veronderstellen dat jouw omgeving jouw grens kent.
Mijn grens is de jouwe niet! En omgekeerd.
Duidelijke communicatie is hier op zijn plaats.
Je bent duidelijk als je verbale- en non-verbale boodschap met mekaar in overeenstemming zijn: je woorden zijn duidelijk en je lichaamstaal ondersteunt de boodschap.
In de cursus ‘vrouwenkracht’, leer je eerst de rust in jezelf hervinden om dan duidelijk en krachtig te kunnen optreden. Niemand heeft een boodschap aan emotionele reactiviteit. Vaak neemt men je dan niet meer ernstig.

Deel hier jouw ervaring
 

12345678

AGENDA

Inschrijven kan telefonisch, via e-mail of via de agenda op de website

overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen stemt u in met het gebruik hiervan.   Meer informatie   Akkoord